Re: Nowy zasilacz i stary UPS

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 24 Dec 2005 - 01:10:59 MET

Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

> Czy współczesne zasilacze mają jakiś problem z pracą na starych UPS'ach?
> Zmieniłem niedawno obudowę na Chieftec i przy teście pracy z UPS'em
> (praca z baterii) zasilacz po prostu się wyłączał. Czego to może być
> problem? Zbyt wolnego przełączania, czy zbyt słabego (mocno schodkowego)
> odwzorowywania sinusoidy przez przetwornicę UPS'a? Jest na to jakiś
> patent poza wymianą UPS'a?

            Nowy zasilacz jest pewnie Active PFC, a stary UPS ma przy pracy
akumulatrorowej na wyjsciu nie sinus a schodki. Czasami tak sie zdarza
i to polaczenie nie bedzie dzialac. Czeka Cie raczej wymiana na UPS
z sinusem na wyjsciu a obecny daj do zasilacza ze zwyklym pasywnym PFC,
albo i bez PFC - nie sa na to wrazliwe - maja duzo prostsza elektronike
oceniajaca jakosc napiecia na wejsciu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl