Re: Programy do formatowania dysku - pytanie

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Sun 18 Dec 2005 - 03:14:14 MET

On Sat, 17 Dec 2005 20:36:47 +0100, Tomek =?iso-8859-2?Q?Nirzy=F1ski?=
<kamow@wytnijtotlen.pl> wrote:

>I pytanie brzmi: czy słusznie podejrzewam, że instalator windows nie
>zobaczy qnx-owskiej partycji? A jeśli tak, to jakim programem mogę to
>(czyli sformatowanie i połączenie partycji) zrobić?

Nieslusznie podejrzewasz. Jak najbardziej instalator zobaczy partycje
QNX. Co najwyzej nie rozpozna co to za partycja - wowczas bedzie
raportowal ze widzi partycje nieznanego typu. Partycja jest partycja -
sklada sie z tablicy partycji (takiej samej niezaleznie od rodzaju
systemu jaki na niej dziala), primary boot loadera (w scisle
okreslonych granicach polozonego i majacego scisle okreslony punkt
wejscia - reszta programu zarzadzajacego partycjami interesowac nie
musi) i z obszaru na dane partycji - lcznie ze wszelakimi strukturami
organizujacymi konkretny system plikow.
I instalator czyta jedynie informacje z tablicy partycji - rozmiar,
polozenie, typ. Przeczyta z pewnoscia i jak wczesniej napisalem -
najwyzej typu nie zrozumie. Jak wiesz co tam jest i wiesz ze
niepotrzebne to spokojnie mozesz zaorac - instalator co najwyzej
delikatnie zasugeruje ze robisz to na wlasna odpowiedzialnosc.

--
Darek