Re: dos

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_Mpoczta.fm>
Data: Sun 18 Dec 2005 - 01:21:12 MET

> NC był robiony w trybie tekstowym - co z tego że nie musiałeś tam
> wpisywać poleceń, skoro cała ta "grafika" była zrobiona ze znaczków
> ASCII... ;) Ale dobrze, nie czepiam się szczegółów.
> Tak właściwie, to istniało jakieś GUI na DOSa? Wydaje mi się, że coś
> takiego przeleciało mi kiedyś przed oczami, gdy czytałem na temat
> FreeDOSa. ;)

Heh, i to nie jedno, choć nazwy żadnej nie przytoczę.

Ale było swego czasu standardowo w systemie coś, co nazywało się
DOS-Shell. Był to właściwie protoplasta późniejszego windowsowego
eksploratora (czy też menedżera plików, jak się to nazywał jego
odpowiednik w Win 3.x), czyli nie takie panele jak w commanderach, a
drzewo katalogów i lista plików.
Ale działało to w trybie tekstowym.

Jest o tym w wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/DOS_Shell

--