Re: dos

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 17 Dec 2005 - 19:11:44 MET

Tomek napisał(a):

> Mam prośbę, mianowicie: posiadam dość starego PC z dyskiem 50MB na nim maja
> być tylko gry dosowe.

A co to dokładnie za sprzęt jeśli można wiedzieć? ;) Bo sądząc po dysku,
to jednak naprawdę staruszek jest, więc nawet nie wszystkie DOSowe
gierki mogą się na tym dać odpalić. ;)

> Gdzie mogę znaleść

Wpisz w google "Norton Commander" lub nazwę jednego z wielu podobnych
programów.

> jakąś wersje dosa z nakładką np. komandera by było to w trybie
> graficznym, a nie tekstowym.

NC był robiony w trybie tekstowym - co z tego że nie musiałeś tam
wpisywać poleceń, skoro cała ta "grafika" była zrobiona ze znaczków
ASCII... ;) Ale dobrze, nie czepiam się szczegółów.
Tak właściwie, to istniało jakieś GUI na DOSa? Wydaje mi się, że coś
takiego przeleciało mi kiedyś przed oczami, gdy czytałem na temat
FreeDOSa. ;)

> Będzie z niego korzystać dziecko więc wygodniej będzie się jemu
> poruszać w systemie i uruchamiać gry.

Hmm...
Chcesz dziecku pokazać w co się kiedyś grało - kup mu Amigę. :) Bije PC
z tego okresu jeśli chodzi o gry - po pierwsze twórcy robiąc grę
wiedzieli wszystko o sprzęcie na jakim będzie działać, a więc działało
naprawdę dobrze (jak dziś w przypadku konsolek) a do tego nie było
takich problemów ze skonfigurowaniem karty graficznej i dźwiękowej.
Jeśli chcesz, żeby uczyło się obsługi komputera, to jednak zalecałbym
dać mu coś lepszego - do dzisiejszych czasów niewiele zostało z
ówczesnej filozofii korzystania z komputera, więc jednak niech lepiej
przyzwyczaja się do Windowsa. ;)
Natomiast jeśli chcesz mu dać elektroniczną zabawkę, to może lepszym
wyjściem będzie PlayStation, czy nawet PS2 lub XBOX? ;)

# /George Orwell - Rok 1984/