Re: Ch³odzenie dysku radiatorem

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Thu 15 Dec 2005 - 20:02:57 MET

Dnia 12/15/2005 7:45 AM, U¿ytkownik Banderas napisa³:
> Witam,
> Chcia³bym nieco sch³odziæ dysk twardy a nie chcê bawiæ siê w
> wentylatory, wiêc postanowi³em, ¿e rozbiorê starego PII 233 odbieraj±c
> mu radiator. Radiator w nim jest d³ugi i niski st±d wydaje mi siê, ¿e
> bêdzie siê idealnie nadawa³ do ch³odzenia dysku. A w ostateczno¶ci mo¿na
> nawet do niego bezproblemowo pod³±czyæ wiatraczek standardowy z PII.
> Problem rodzi siê przy montowaniu takiego radiatora. Jak go przykleiæ i
> dodatkowo zachowaæ przewodno¶æ temperaturow± pomiêdzy radiatorem a
> [...]

Te¿ mia³em taki problem. Aluminiowe radiatory poprzykleja³em do dysków (
past± silikonow± wiêc bez specjalnego docisku) ale generalnie to nic nie
da³o (2x Seagate 160gb). Róznica by³a taka ¿e nie tylko dyski, ale tak¿e
radiatory by³y ciep³e.
Teraz mam dwa wiatraczki po³±czone szeregowo i dyski bez ¿adnych
dodatków - temp spad³a o po³owe.
Wystarczy jak zadbasz o przep³yw powietrza wokó³ dysków.

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Pawe³ Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \