Re: formatowanie wysokiego poziomu...?

Autor: Bandit <thief_16_at_o2.pl>
Data: Wed 14 Dec 2005 - 03:34:47 MET

Jacek23 napisał(a):
> Czy jak to sie tam nazywa?
> Tak zeby wszystko kompletnie wymazac
> Jak to sie robi i czym?
> Sprzedaje dysk ktory mam ok 4 lat i wole sie zabezpieczyc.
> Pozdrawiam

Masz pewnie na myśli formatowanie niskiego poziomu. ;) Pamiętam, że
miałem taką opcję w Biosie na bardzo starym komputerze z procesorem AMD
25MHz. Teraz trzeba mieć specjalny program od producenta dysku lub płyty
głównej a może BIOSu. Format niskiego poziomu nie ma wiele wspólnego z
trwałym usuwaniem danych zresztą tak samo zwykłe formatowanie nie jest
po to żeby usuwać dane to raczej jego efekt uboczny. Żeby pozbyć się
danych musisz je nadpisać innymi danymi i im więcej razy to zrobisz tym
mniej prawdopodobne będzie, że ktoś je odczyta. Ja używałem do tego
programu "Eraser". Dzięki niemu mogłem nadpisać jeden sektor nawet 21
razy, więc po takim zabiegu nawet w laboratorium do odzyskiwania danych
odczytanie dysku było by niemożliwe. W pakiecie Nortona też jest program
do nadpisywania danych, ale, po co płacić za Nortona, gdy Eraser jest za
darmo i jest o wiele lepszy, szybszy, wygodniejszy w użyciu ma więcej
opcji...
http://download.chip.pl/download_24596.html
Strona domowa programu Eraser - http://www.tolvanen.com/eraser/