Kondensatorki na p³ycie g³ównej

Autor: MAV <mav_at_costam.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 23:21:15 MET

Mam p³ytê g³ówn± Soltek SL-75DRV4 i problem z nabrzmia³ymi kondensatorki.
Przez d³ugi czas u¿ywa³em kiepski zasilacz, który poda³ mi po wymianie karty
graficznej na nowsz±. Teraz mam Chieftec'a, ale samoczynne restarty oraz
zwisy komputera nadal wystêpuj± i z czasem siê nasilaj±. Wszystko zaczê³o
siê po wymianie procesora (Duron 1000 na AMD 1900+ Palomino). Wiatrak, jaki
u¿ywam, nie jest do niego przystosowany... Zastanawiam siê, czy sama wymiana
kondensatorków na p³ycie oraz ch³odzenia wystarczy. Czy jest mo¿liwe, aby
uszkodzony by³ równie¿ procesor? Pytam, bo problemy pojawi³y siê tu¿ po jego
wymianie...

Ps.: Zastanawiam siê, czy wymieniæ kondensatorki samemu. Znalaz³em na jednej
z grup dyskusyjnych propozycjê, aby - ze wzglêdy na technikê monta¿u
powierzchniowego - przylutowaæ nowe kondensatorki do drucików po starych.
Wówczas nie by³yby ulokowane tu¿ przy p³ycie, lecz wystawa³yby jakie¶ 1 do
1.5 cm. Mo¿e to (wystaj±ce prêciki kondensatorków) stanowiæ jaki¶ problem?