Re: Prędkość DDR

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 21:49:22 MET

Dnia 13.12.2005, Paweł Tomaszewski napisał(a):

> Moja płyta główna to ECS K7S5A v3.1 z chipsetem SiS735.

I tu tkwi problem, a dokładnie w chipsecie.

> - Czy taka różnica w szybkości pamięci jest normalna?

Tak.
AFAIR ten SiS przy FSB 133 umożliwia tylko synchroniczną pracę RAM (przy
FSB 100 umożliwia ustawienie FSB+33), zresztą akurat w tym przypadku na
asynchronicznej wiele byś nie zyskał.

> - Czy ktoś wie jak dobrać się do bardziej zaawansowanych ustawień na mojej
> płycie głównej?

Primo to o jakie opcje konkretnie pytasz? Jeśli tylko o asynchroniczne
taktowanie RAM to możesz zapomnieć - nie ten chipset. Co najwyżej może
jakiś zmodowany BIOS (a jest ich kilka do tej płyty) umożliwi podkręcenie
FSB, ale nie oczekuj cudu.

W skrócie - z tą płytą gł. zapomnij.

--