Prędkość DDR

Autor: Paweł Tomaszewski <peval84_at_gezate.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 20:58:47 MET

Mam taki niby problem...
Mój znajomy ma u siebie Celerona z zegarkiem około 2.6GHz i 256MB DDR.
Ja u siebie mam Durona 1.6GHz i dziś kupiłem sobie 512MB pamięci.
I ten niby problem polega na tym, że moja pamięć jest według programów
TestCPU oraz Everest prawie połowę wolniejsza niż ta u kumpla. Nie mam
pojęcia czy tak ma być czy po prostu mam pecha...

Na opakowaniu pamięci jest coś takiego: DDR 512MB 400 PC3200

W biosie mam niestety ograniczone pole do popisu w porównania do tego co
mam mój znajomy. On może nawet ustawiać napięcie dla pamięci a ja mam tylko
niewielki wybór ustawień CAS, RAS (czy jakoś tak). Nie mogę nawet ustawić
taktowania pamięci... Samo się na sztywno ustawia. Poszukam jakieś zworki.
Może trzeba takie opcje ustawić na siłę... :)

Moja płyta główna to ECS K7S5A v3.1 z chipsetem SiS735.

Więc podsumujmy:
- Czy taka różnica w szybkości pamięci jest normalna?
- Czy ktoś wie jak dobrać się do bardziej zaawansowanych ustawień na mojej
płycie głównej?

Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Szczególnie za te które pomogą mi
rozwiązać problem.

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    * odpowiadając na mail zamień a<->e w adresie *