Re: Padajace dyski na slacku

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 13:40:30 MET

Dariusz Rakowski napisał(a):

Włącz proszę MIME w czytniku, bo wysyłasz nieprawidłowo
zakodowane wiadomości. Tutaj masz instrukcję:
http://www.grush.one.pl/mime/

> w skrócie to chodzi o to że , wcześniej czy później na serwerach lub
> routerach padają dyski

Zdarza się ;)

> z komunikatami że nie można odczytać inodu i tak teci cala seria komunikatów
> o błędach odczytów sektorówi inodów.

Sprawdź sprzęt.

> oczywiscie robie fsck i nieraz potem jakis czas jest ok a innym razem dysk
> nie przechodzi testu i wydaje odgłosy "pukania" i startowania

Czyli pada sprzęt.

> dziwne dla mnie jest to że, systuacja taka ma miejsce na wszystkich kompach
> z linuxem slackware

Zbieg okoliczności.

> w systemach slackware 9.1, 10, 10.1 ładuje zawsze jądro bare.i i w zasadzie
> nie mam potrzeby go rekompilować

U mnie działają prawie same Slacki, z jądrem dystrybucyjnym
lub rekompilowanym, nigdzie takich problemów. Zresztą jądra
Slacka są w zasadzie niezmienionymi jądrami waniliowymi,
musiałbyć oskarżać Torvaldsa w zasadzie o dywersję bez-
pośrednio ;)

> jak wspomniałem kompy na których to się dzieje to routery lub serwery
> (samba) więc nie są wyłączane i maja spore uptime

Przegrzanie? Uszkodzenie pamięci nie sprawdzonej przed
instalacją systemu operacyjnego? Złe kable?

> dyski sa różnej klasy od jakichs staroci w routerach po super wielkie 250GB
> dyski ,instalowane na dodatkowych kontrolerach ide

Błagam, nie kontrolerach! ;)

http://www.grush.one.pl/article.php?id=ide

> więc może tu chodzi o czas pracy tych dysków, uśpienie lub diabli jeszcze
> wiedzą co ! nie mam pomysłów.

Mam nadzieję, że ich nie usypiasz...

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |