Dylemat: p4 czy athlon64

Autor: tom <tomekzz_at_wp.pl>
Data: Thu 08 Dec 2005 - 12:38:22 MET

Witam wszystkich:)
Mam taki problem. Chcę troszkę zmodernizować mój stary komputer,
mianowicie jestem na etapie zmiany procesora, plyty oraz pamięci.
Komputera używam przeważnie do video, tzn kompresji itp, sluchania
muzyki, itd. Gram naprawde sporadycznie aczkolwiek raz na ruski rok mam
ochote zagrać np w jakąś samochodówkę.
Na plytę, procesor oraz pamięc zamierzam przeznaczyć 1000zł
Zastanawiałem się nad kupnem athlona64 oraz p4 506 2,66Ghz. I już tutaj
pierwszy dylemat. Obecnie mam procesor intela i jestem zadowolony z jego
stabilności. Co prawda jest to celereon 700 ale tak na dobrą sprawę
oprócz gier oraz kompresji video to mi jeszcze wystarcza ale już narzekam.
Kolejny dylemat to wybór płyty głównej:jeśli amd to wg mnie tylko asus z
nforce4,i chcialbym, żeby płyta miała 2 kontrolery ata (wiekszosc teraz
ma tylko 1) oraz ewentualnie byla zintegrowana grafika (bo chce juz
plyte z pci-e, a obecnie karte mam na agp geforce2mx 400 ale nie sadze
zeby byla ona duzo lepsza od tej zintegrowanej)
Takie same wymagania mam co do plyty pod wyzej wymieniony p4, tzn. jesli
chodzi o liczbe kontrolerów i grafikę. I tutaj proszę was o doradzenie
ewentualnie :
1. który procesor wybrać z tych dwóch: athlon65 s.939 czy p4 506, 505,
2.66Ghz (może ewentualnie dojsć do wyboru: celeron lub sempron - bardzo
proszę o konkretne doradztwo)
2. proszę także o doradzenie płyty głównej (tylko asus) w zależności od
procesora - amd tylko nforce p4 tylko intel (plyta musi miesc 2
kontrolery ata) + ewentualnie zintegrowana grafika.
3. pamięc - czy lepiej 2x256 w dualu czy 1x512? co bedzie chodzic
szybciej? plyta niech ma 4 sloty do pamieci
Z góry dziękuja bardzo.
Pozdrawiam