Re: nForce 6150 czy 6100 - i tym samym Athlon 64 czy Sempron 64 (do pracy nie do grania)?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Wed 07 Dec 2005 - 15:51:59 MET

w.p. wrote:
> Zmieniam prastary sprzęt na coś nowszego.
> Zastosowania:
> - prosta obróbka grafiki (gimp, povray) i prawdopodobnie audio
> - kompilacja kodu (linuks i windows)
> - filmy oczywiście
> - może jakaś gra od czasu do czasu ale nic nowego - brak mi czasu
> - całość wyląduje w małej obudowie
> - ma być ciche
>
> Upatrzyłem sobie płyty mATX na chipsetach nForce 61xx.

Bardzo dobrze upatrzyłeś.

> Nie wiem tylko czy faktycznie potrzebuję aż Athlona, bo skok wydajnościowy
> z 400 MHz będzie i tak potworny :)

Może być 64-bitowy Sempron. A co tańszego i współczesnego chcciałbyś kupić?

> Zintegrowana grafika w zupełności mi wystarczy. No i musi mieć musowo
> wyjście na TV!
> (tylko czy są płyty pod Semprona z nForce 61xx z S-Video?)

Są. Sprawdź - Asrock, Asus.

> Niezła jest płyta Asusa A8N-VM CSM:
> http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2626&p=2
> ale za to ta płyta ma wyjście tylko na monitor LCD (jak zrozumiałem).

Ma wyjście VGA i DVI. Prawdopodobnie ma też s-Video. Spróbuj sprawdzić w
instrukcji.

> Może macie jakiś swój typ? Wyszło ostatnio parę płyt na tych chipsetach...

Mam typ taki jak Twój. Za tydzień powinienem mieć tę płytę.

Nie warto. Dlatego kupuję Semprona.