nForce 6150 czy 6100 - i tym samym Athlon 64 czy Sempron 64 (do pracy nie do grania)?

Autor: w.p. <ptaku2_wywalto_at_tlen.pl>
Data: Wed 07 Dec 2005 - 11:22:53 MET

Zmieniam prastary sprzęt na coś nowszego.
Zastosowania:
- prosta obróbka grafiki (gimp, povray) i prawdopodobnie audio
- kompilacja kodu (linuks i windows)
- filmy oczywiście
- może jakaś gra od czasu do czasu ale nic nowego - brak mi czasu
- całość wyląduje w małej obudowie
- ma być ciche

Upatrzyłem sobie płyty mATX na chipsetach nForce 61xx.
Nie wiem tylko czy faktycznie potrzebuję aż Athlona, bo skok wydajnościowy
z 400 MHz będzie i tak potworny :)
Zintegrowana grafika w zupełności mi wystarczy. No i musi mieć musowo wyjście na TV!
(tylko czy są płyty pod Semprona z nForce 61xx z S-Video?)

Niezła jest płyta Asusa A8N-VM CSM:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2626&p=2
ale za to ta płyta ma wyjście tylko na monitor LCD (jak zrozumiałem).

Może macie jakiś swój typ? Wyszło ostatnio parę płyt na tych chipsetach...

I czy warto kupować proca za ponad 500 zł jeśli nie gram i nie używam kompa
do 3D? Fakt że kompilacja też ma swoje wymagania, ale czy mimo wszystko warto dać
ponad 500 zł zamiast tych powiedzmy 300 za niewiele lepsze CPU?

--
-Bardzo porządna dziewczyna.
-Trudno! Co robić...