problem z kartą grafiki X600

Autor: Cinek <gorzelnik_at_SPAMpoczta.fm>
Data: Wed 07 Dec 2005 - 14:16:20 MET

Witam!
Jestem tu pierwszy raz.
Udzielam sie czasami na pl.rec.motocykle i na krakowie.
Pytanie zamieszczam na pl.rec.gry.komputerowe.sprzęt i pl.comp.pecet wiec
jeśli ktoś czyta obie to przepraszam za zaśmiecanie.

Problem:

Na początku powiem jaki mam mniejwięcej komputer:
ASUS (P5AD2-Deluxe)
Intel i925X
Pentium 4 530 @ 3000 MHz
1024 MB (2 x 512 DDR2-SDRAM )
HIGHTECH EXCALIBUR X600 PRO VIVO Edition Secondary (Omega 2.6.83) (256 MB)
SAMSUNG (80 GB) SATA
LITE-ON DVDRW SOHW-1633S
Microsoft Windows XP Professionnal 5.01.2600 Dodatek Service Pack 2
DirectX : Version 9.0c

Dokładniejsze dane www.test.cinek.cba.pl

Problem pojawia sie przy włączaniu gier (testowałem na delta force)
Po załadowaniu gry (albo chwile po) ekran sie zwiesza i po chwili VPU
restartuje karte a czasami trzeba ręcznie zrestartować całego kompa.
Działam na Omega 2.6.83, wczęśniej testowalem inne stery ale było tylko
gorzej. Jedyne co pomaga to obniżenie wartośći core speed do 340(400) i
memory speed do 270 (325). No ale karty to chyba lepiej kręcić niż odkręcać
o 15%.

Zastanawiam sie czy jest to jakies uszkodzenie karty. Czy może wpływ na jej
prace ma zasilacz.
Na samym początku komp mi sie wieszał i mial za duże napięcia. Wymieniłem
zasilacz na CHIEFTEC HPC 360-202 i przełożyłem kości pamięci w inne gniazda.
Problem z wieszaniem znikł ale napięcia dalej są za duże. Jako że prawie nie
gram dopiero teraz zauważyłem ze mam tez problem z kartą graficzną

CPU Core : 1.42 V
+3.3V Voltage : 3.46 V
+5V Voltage : 5.68 V
+12V Voltage : 12.25 V

To są testy z Aidy24 ale na mierniku wyniki były podobne.
Szczegulnie 5V mnie matrwi (ale w sumie nic sie nie dzieje)
Processor Fan : 2872 rpm
Processor Temperature : 36.5 °C
Mainboard Temperature : 36 °C
Power/Aux Temperature : 30 °C
Hard Disk Temperature SAMSUNG SP0812C : 35 °C

Procesor mam chłodzony pentagramem QV 100 AlCu+

Zauważyłem ze puszczając karte z normalnymi parametrami procesor pogrzewa
sie do 50stopni a i temp płyty sie zwiększa (dane na oko ponieważ sprawdzane
po tym jak VPU zrestartuje karte)

Wydaje mi sie ze karta sie przegrzewa i dlatego wywala błędy. Radiator i
wiatraczek na niej są czyściutkie i na oko działają prawidłowo.

Czy ma ktos jakiś pomysł i sugestie.
Czy oddać karte do serwisu (ewentualnie kompa).

Bede wdzięczny za wszystkie rady.
Pozdrawaim i dziękuje.
Marcin