jeszcze raz - dlugie uruchamianie k8n

Autor: Maciek <docktor_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 06 Dec 2005 - 17:53:57 MET

Mam nadzieje, ze nikt mi nie urwie glowy za "podbijanie" pytania, ale
przekopalem sie przez Internet, potwierdzielm istnienie problemu, ale
rozwiazania nie znalazlem. Dlatego jeszcze raz zadaje to samo pytanie -
moze ktos bedzie wiedzial:

Jestem posiadaczem zestawu Sempron 2600+ 64 na plycie Asus K8N.
System (winda xp home) zainstalowany jest na dysku PATA Caviar pracujacym w
trybie UDMA-5 (tako rzecze bios i panel sterowania). Podczas pierwszych
uruchomien i instalacji Windozy wszystko bylo OK, ale po zainstalowaniu
sterownikow do plyty komp zaczal sie uruchamiac strasznie wolno. Wyglada to
tak:

1. Ekran powitalny

2. Zgloszenie biosu itp. - trwa ok. 10 sekund, rowniez przy probie wejscia
do biosu (tak bylo od poczatku, ale to chyba normalne?)

3. Ciemny ekran z migajacym kursorem - nic sie nie dzieje, ok. *30 sekund
czekania*

4. Start Windowsow i juz w normalnym tempie system sie uruchamia.

Benchmarki pokazuja, ze dysk pracuje z normalna predkoscia.

Co jest grane? To wina sterownikow? Plyty? Da sie temu jakos zaradzic?

--
pozdrawiam
Maciek