Re: Nagłe Resety kompa - system error 1003

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 06 Dec 2005 - 15:17:36 MET

Dnia 5.12.2005, Vlad napisał(a):

> Ostatnio mam resety kompa po wlozeniu drugiej kosci 256 MB. CZy to
> przez to, ze wymuszam prace Dual Channel?

Raczej nie. Zdarza się, że pamięci mają problemy z działaniem w dualu, ale
IMHO problem leży gdzie indziej.

> Ponizej raport z programu
> CPU-Z - http://www.cpuid.com/. Czy tez moze przez zwiekszenie Front
> Side Bus Frequency na 133 MHz?

Nie. To nominalne FSB dla Twojego CPU.
Choć historia zna przypadki płyt, które miały z tym problemy. ;P

> Sstem wykazywal wtedy AMD Athlon 2200+ ze wskazaniem 1463 Mhz.

I tak też pewnie powinno być. ;D
To nie wiesz jaki masz procesor?

> Jakie sa optymalne ustawienia tego sprzętu?

> Name AMD Athlon MP
> Code Name Palomino
> Specification AMD Athlon(tm) XP
[...]
> CPU Clock Speed 1100.0 MHz
> Clock multiplier x 11.0
> Front Side Bus Frequency 100.0 MHz
> Bus Speed 200.0 MHz

Ustaw FSB na 133MHz - na takim Palomino działa standardowo.

> DRAM Frequency 133.3 MHz
> FSB:DRAM FSB + 33 MHz

Ustaw RAM synchronicznie z CPU.

> CAS# Latency 2.5 clocks
> RAS# to CAS# 3 clocks
> RAS# Precharge 3 clocks
> Cycle Time (TRAS) 6 clocks

Zacznij od najdłuższych 'timingów' i skracaj je sprawdzając stabilność
sprzętu.

* Zamień moduły miejscami.
* Sprawdź je odpowiednim oprogramowaniem testującym.
* A może zasilacz przyczynił się do tych problemów?

--