Re: sprawdzenie zasilacza

Autor: Włodzimierz Wojtiuk <wwojtiuq_at_wp.pl>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 21:06:52 MET

Użytkownik "shap" <shap@o2.pl> napisał w wiadomości
news:dn1q8p$moc$1@news.wp.pl...
> Witam!
>
> Zasilacz zaczął mi smierdzieć i wyłaczyłem go jak najszybciej, zeby cos
> jeszcze nie poszło. Jak teraz sprawdzić zasialcz, czy to na pewno to on
> zaczął śmierdzieć. Sprawdzić napięcia? Do któreych kabli przyłożyć
miernik?

Tak jak już napisano, obwąchać !

> Czy wtedy podłączyć jakieś obciążenie (np. hdd iłyta). Dzieki za rady.

Nie ! - znaczy nie hdd i płyta (odłączyć też wszystko inne)
Tak - obciążenie (bylejakie np. żarówka samochodowa; powiedzmy długie 12V i
krótkie 5V)
COM miernika (masa po ludzku) do czarnego, plus po wszystkim i mierzyć
http://www.hardwarebook.net/connector/power/atxpower.html
jak wystartować (zasilacz) w archiwum pl.misc.elektronika lub też tutejszym

Włodek

P.S.
obwąchać /obejrzeć pozostałe podzespoły ze szczególnym uwzglednieniem
kondensatorów
na płycie głównej
Włodek