Re: Problem z kolorami - CRT Compaq P920

Autor: Sławicki <slawicki_s_at_wp.pl>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 22:21:15 MET

> [...]
> Sytuacja taka jest nie do przyjęcia, ponieważ monitor jest używany do
fotografii
> i grafiki. Prawdopodobnie niektórzy użytkownicy nie zwróciliby na to
uwagi, ale
> dla mnie jest to jednak problem. Boję się, że kolejna reklamacja może nie
zostać
> uznana i będę musiał z tym monitorem żyć.
> W związku z tym mam pytania:

> Czy istnieje szansa na sprzętowe skorygowanie zielonej dominanty w
ciemnych
> szarościach, mimo, że przez OSD nie jest to możliwe?

Istnieje, ale trzeba by monitor rozebrać...

> Słyszałem, że w tych monitorach (to chyba to samo co sony trynitron) nie
ma
> wewnątrz pokręteł regulacyjnych i serwisowe ustawienia dokonywane są za
pomocą
> specjalnego lecz taniego (ok. 8$) interfejsu i dostępnego w necie
> oprogramowania. Czy ktoś może wie gdzie coś takiego ewentualnie można
> znaleźć/zakupić i czy w tej sytuacji warto.

Problem polega na tym, że zielone działo nie posiada regulacji żadnej... bo
jest pomiędzy czerwonym a niebieskim. Do niego dostosowuje się resztę (tzn
niebieskie i czerwone). Wszystko da się zrobić, o ile układ sterowania
kineskopem nie jest za mocno zinterowany.

Prawdopodobnie udało Ci się zakupić tzw stojaka półkowego.... czyli już
wysłużony monitor z wystawy.

Jeśli chcesz dobry monitor 17" w granicach 400zł to kup NEC MultiSync FE770.
Cieszę się takim od lutego tego roku i chwalę go sobie bardzo, tyle że wtedy
kosztował we Wrocku 489zł, obecnie 389...
/Sławicki
/Sławicki