Problem z kolorami - CRT Compaq P920

Autor: Jurek <jgasperWYTNIJTO_at_alpha.net.pl>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 20:01:13 MET

Witam,

Post ten skierowany jest do znawców monitorów CRT i obrazu.

Kupiłem na Allegro monitor CRT Compaq P920. Byłem nim zachwycony. Idealne
soczyste kolory, ostrość i w ogóle. Radość zamieniła się w rozczarowanie, gdy
okazało się, że po pełnym rozgrzaniu minitora, co miało miejsce po ok 10
minutach, pojawiały się drobne zakłócenia, powodujące, że obraz nieco "ożywał".
Skorzystałem więc z miesięcznej gwarancji rozruchowej, i w rezultacie dostałem
inny monitor. Ten pierwszy, jak się później okazało, został uszkodzony przez
przewoźnika.

Tu niestety nastąpiło kolejne rozczarowanie. Monitor posiada zielonkawy zafarb,
którego w pełni nie da się zbalansować. Głebokie szarości stają się zielonkawe.
Gdy próbuję je skopensować innymi kolorami, dostaję czerwonawą biel i tracę
soczystość obrazu. Przypomina to naciąganie przykrótkiej kołdry.

Sytuacja taka jest nie do przyjęcia, ponieważ monitor jest używany do fotografii
i grafiki. Prawdopodobnie niektórzy użytkownicy nie zwróciliby na to uwagi, ale
dla mnie jest to jednak problem. Boję się, że kolejna reklamacja może nie zostać
uznana i będę musiał z tym monitorem żyć.

W związku z tym mam pytania:

Czy istnieje szansa na sprzętowe skorygowanie zielonej dominanty w ciemnych
szarościach, mimo, że przez OSD nie jest to możliwe?

Słyszałem, że w tych monitorach (to chyba to samo co sony trynitron) nie ma
wewnątrz pokręteł regulacyjnych i serwisowe ustawienia dokonywane są za pomocą
specjalnego lecz taniego (ok. 8$) interfejsu i dostępnego w necie
oprogramowania. Czy ktoś może wie gdzie coś takiego ewentualnie można
znaleźć/zakupić i czy w tej sytuacji warto.

Z góry wdzięczy za każdą pomoc,

Jurek