Re: pecet vs konsola

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Sun 04 Dec 2005 - 10:00:41 MET

Wojtas napisał(a):
> Bardzo bardzo ciekawe... Może było tak parę lat temu.

A teraz tak nie jest? Która karta graficzna ma większą moc obliczeniową
od Xbox360? Zauważ, że obecne gry startowe wykorzystują tylko mały
procent możliwości tej konsoli.
A nowa konsola w dniu premiery, razem z kosztami sprowadzenia z Niemiec
kosztuje u nas 1800-1900zł.

> Cały czas z tą samą zacofaną grafiką z przed 5-6 lat.

Zobacz sobie np. Burnout Revenge i powiedz, czy to jest zacofana grafika
sprzed 5 lat. Oczywiście, jak popatrzysz na grafikę jaką wtedy oferowały
PC to jest śmieszna. Jednak konsole wcale tak wiele nie odbiegają.
Poza tym - nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie nie jest ważne czy ja
pogram w coś z hiper detalami w hiper rozdzielczości, ale czy w ogóle
pogram (na detalach, jakie udało się EA maksymalnie dostosować do sprzętu).
Pokaż mi PC, który kosztuje 500-600zł i na którym bez najmniejszych
problemów pogram w NFS Most Wanted.

> 8 stów na 2-3 lata to nie tragedia.

800zł vs. 0zł
Do tego koszty pamięci, procesora, płyty głównej...

> Dodać koszty oryginalnego oprogramowania...

Myślisz, że są w sumie dużo większe od kosztów oryginalnego
oprogramowania na PC?

Podkreślam, ja w żadnym wypadku nie staram się dowieść wyższości konsol
nad pecetem. Twierdzę tylko, że jeśli ktoś potrzebuje sprzętu tylko do
gier i nie jest maniakiem sprzętowym wydającym kilka tyś zł rocznie na
podzespoły, to konsola będzie w tym wypadku o wiele lepszym rozwiązaniem.
PC ma znacznie szersze zastosowanie i jest niezbędny już dzisiaj IMHO,
ale przy ograniczonym budżecie najlepiej w takim wypadku nabyć konsolę
na kilka lat grania w najnowsze tytuły i do tego średniej klasy PC,
który do domowo-amatorskich potrzeb również wystarczy na pewien okres.

Zapytam jeszcze o jedną rzecz - miałeś kiedykolwiek konsolę?
Bo zauważyłem, że wypowiedzi takie jak Twoje z reguły padają od ludzi,
którzy z konsolami nie mieli w ogóle styczności.

--
[  PSYLO | GG:5563748 | psylomałpao2kropkapl  ]
[ Barton 2160MHz | NF7 | 2x256MB DDR Kingston ]