LCD 17" - czy warto ?

Autor: netx <user72wytnij_at_go2.pl>
Data: Sat 03 Dec 2005 - 21:31:21 MET

Proszę o poradę, czy jest jakiś LCD który warto kupić, czy może jeszcze
poczekać ? Spędzam bardzo dużo czasu przed monitorem i jakość obrazu jest
dla mnie bardzo ważna.
Wolałbym nie iść na żadne kompromisy w zakresie przestrzeni barw.
Zakup mam zamiar dokonać po przetestowaniu konkretnego egzemplarza w
sklepie aby wykluczyć niesprawne piksele.

Proszę o poradę jaki LCD wybrać. Obecnie mam CRT z którego jestem w zasadzie
bardzo zadowolony, ale właśnie nadarzyła się okazja aby dostać na gwiazdkę
monitor LCD,
więc rozważam zakup (osobiście wolałbym grafę 7800GTX 580/1700 512, ale jest
za droga).

Monitor ma spełniać warunki w kolejności od najważniejszych:
- koniecznie 17" (nie więcej)
- możliwie najlepsze odwzorowanie kolorów (16,7 mln)
 tzn. wolałbym aby kolory nie były składane z wzorków
 tylko aby było 256 odcieni na każdą składową RGB.
 Jeśli nie ma takich monitorów to proszę polecić który jest w miarę
najlepszy, albo jaki rodzaj matrycy będzie najlepszy.
- czas reakcji matrycy pozwalający zagrać raz na kilka dni w FPP
- ramka monitora ma nie być czarna
- nie specjalnie mi zależy na kątach bo będę siedział na wprost monitora

Myślałem o Samsung 770P http://sklep.benchmark.pl/pelny_23030.html
Z tym że w komentarzach na podanej stronie ktoś pisze:
"w ciemnych miejsach wystepują rozmycia" - stąd nasuwa mi się podejrzenie że
ma on jednak jakieś problemy z kolorami - skoro są "rozmycia".
Może jest ktoś kto intensywnie używa tego monitora i mógłby
skomentować komfort pracy. Na stronie http://www.mva.pl/ nic o nim nie
znalazłem.

Interesują mnie też inne typy monitorów 17", z tym że nie mam doświadczenia
w LCD
więc proszę o uzasadnienie dlaczego dany monitor jest dobry.
Monitor będzie używany do programowania VS, Excel, Access, przeglądania WWW
i poczty,
SuperMemo i gier typu Quake 3,4 itp, czasami (rzadko) proste prace na
grafikach pod WWW
(Paint Shop Pro/Adobe PS).

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,