Re: Najcichszy dysk do serwka

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 03 Dec 2005 - 13:08:46 MET

Plissken <plissken@poczta.wytnij.onet.pl> wrote:

> Mam dwa serwery w domu i poszukuje najcichszych dysków. Maszyny maja
> tylko wentylatory w zasilaczu i jedyne co generuje szmer (który nie
> ułatwia zasypiania) to właśnie dyski twarde. Obecnie mam dyski Seagate
> 3,2 GB i 8GB. Takie pojemnosci mi wystarcza, wiec czy mozecie mi
> polecic jakies pewne, ULTRACICHE dyski ??

            To masz preoblem jesli potrzebujeszy tylko takich pojemnosci.
Ciche dyski [na dobrych lozyskach hydrodynamicznych] zaczynaja
sie od 40-80GB. Ze wspolczesnych dyskow ciche i chlodne sa dyski
Samsunga z Seri SP80 _Z SILNIKIEM NIDEC_ [nie JVC]. Chyba najcichcesze
popularne dyski jakie wyprodukowano to byly Barracudy z serii B IV,
od tej pory nastapil nieznaczny regres jesli chodzi o glosnosc pracy.
Z tym ze te Barracudy sa ciche w IDLE [IMHO najwazniejsze w serwerku]
ale juz niekoniecznie w czasie wyszukiwania.
Jesli potrzebyujesz malych i tanich dyskow to chyba najrozsadniejszym
rozwiazaniem do takiego serwerka beda niskoprofilowe Seagate z serii
ACE - wyciagniete z XBOXow 10 GB do kupienia na Allegro za ~60 zl,
upewnij sie tylko czy sa odblokowane. Na pewno bedzie znacznie ciszej
niz na tych starych rzechach. U siebie mam podobny S Barracuda 5400.1
40GB i slychac go praktycznie tylko wtedy gdy macha intensywnie glowicami
a serwerek na PII tez ma tylko jeden wolnoobrotowy wentylator w zasilaczu
IBMa. Tyle tylko ze delikatnego szumu, zwlaszcza slyszalnego w nocy, nigdy
nie wyeliminujesz jesli serwer stoi gdzies w rogu pokoju. Od siebie polecam
upchniecie go w szafie - mozna zapomniec ze cokolwiek dziala w pokoju.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl