Re: 2xram - zwiechy, dlaczego?

Autor: fv <fake_at_cybax.com>
Data: Fri 02 Dec 2005 - 11:16:13 MET

On 2005-12-01, Rados?aw Sokó? <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:
> fv napisa?(a):
> Za ma?o. Testuj 24 godziny skoro masz problemy.

Jesli sprzet jest niestabilny ze wzgledu na zasilacz lub plyte, moim
zdaniem nic to nie da.

> Zwalnia?e? pami?ci ustawieniami BIOSu? Mo?e CL 3.0 jest
> wymagane albo wyd?u?enie którego? innego cyklu pracy.
> Zacznij od najwolniejszych mo?liwych ustawie? i zobacz,
> czy komputer stanie si? stabilny.

Ustawienia sa najwolniejsze. Nie mam mozliwosci ustawienia CL3.

Zauwazylem dwie niepokojace rzeczy:
1. kondensator bliski fizycznie pamieciom jest lekko wybrzuszony
2. program Solteka mierzacy napiecia pokazuje wachniecia 2.48-2.492V
dla RAM. To bardzo, bardzo zle. Nigdy wczesniej tego nie bylo, a po
okolo 10 min od wylaczenia gry, napiecie sie uspokaja. Wahniecia
nastepuja raz na sekunde, czasem raz na 2. Nie ma znaczenia czy sa
dwie czy jedna kostka.

W polaczeniu sugeruje to uszkodzenie pl.gl. Dupa :(

--
Marcin 'fv' Wojtczuk