Re: własnoręcznie 'stworzony' kabel UTP

Autor: Gryzio <gryzio_at_nospam.neostrada.pl>
Data: Fri 02 Dec 2005 - 08:45:47 MET

Użytkownik "Przemek" <brak@nospam.pl> napisał w wiadomości
news:dmosln$ees$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w
> wiadomości news:dmomb6$82i$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Nie przesadzaj - kombinerkami jej nie zalozysz a porzadna zaciskarka to
> ok 100zl
> (a taki monter wcale nie musi miec zaciskarki do rj45 bo i po co kable
> ma gotowe
> w zestawie - nie zapominaj ze jest to monter kablowki a nie sieci LAN ).
Nie zgodze się, jeśli monter przychodzi mi zamontować sieć w kablówce
to jego obowiązkiem jest dostosować się do moich wymagań - np modem
kablowy w jednym pokoju a komputer w drugim. Nie może zakładać że
ma już odpowiednio długi kabel. Oczywiście może usiłować mi wmówić,
że jeśli kabel od modemu do kompa (ten, który jest w komplecie
z modemem np) będzie za długi to mi może net nie działać etc.
ale w takim przypadku po najdalej 5 minutach wylądowałby za drzwiami ;)

> Mnie bardziej ciekawi jaki kolega ma modem kablowy ze mu dziala ze
> switchem (czyli musi miec wbudowany ruter)
Hum a dlaczego? Wystarczy żeby przesyłał na drugą stronę cały ruch...
Nie dam głowy, ale chyba większość modemów kablowych działa właśnie
w ten sposób - przynajmniej w moim nic w instrukcji/opisie modemu
nie mówi żeby było inaczej a działa ;)
Tylko dwie uwagi w takiej konfiguracji:
po pierwsze w zależności od switcha możesz potrzebować go podpiąć do
modemu cross'em, po drugie usługa z kablówki musi dawać możliwość
podpięcia więcej niż jednego kompa (przydzielać więcej niż jeden
numer IP). Tak działa np chello plus i chello ultra.

pzdr gryzio

--
Czesław Gryzik
c.grywik@zasko.pl (z<->w)