Re: Oczędnosc energii - jak ?

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 20:46:47 MET

> Są jakieś sposoby na to aby komputer zużywał mniej prądu ?? Nie jest to
> serwer ale używany właczony musi być non stop. Bede wdzieczny za jakieś
> sugestie

Od kilku lat czekałem na krok w kierunku oszczędzania energii i... w końcu
się doczekałem!

W tej chwili można złożyć bardzo fajne zestawy komputerowe, które
odpowiednio skonfigurowane wchodzą w tryb oszczędny:
np. Sempron 3000+ pracuje nominalnie na częstotliwości 1800 MHz, ale 30 razy
na sekundę sprawdza, czy jest obciążony - jeśli nie, od razu przełacza się
na 1000 MHz - skutek oszczędność prądu oraz znikome wydzielanie ciepła - co
od razu skutkuje spowolnieniem, lub zatrzymaniem wiatraka procesora.

Karty graficzne obecnie łatwo skonfigurować w sposób oszczędzający prąd w
trybie 2D, np. 3D standard - 450/500 MHz, 2D 300/500 MHz - ponownie -
znaczne ochłodzenie wnętrza obudowy i w połączeniu ze spowolnionym
procesorem - znacze spowolnienie wiatraka w zasilaczu.

Reasumując: warto poświęcić chwilę na skonfigurowanie komputera - w zwykłej
pracy można spowodować, że jedynym źródłem dźwięku będzie dysk twardy a
zużycie prądu spadnie co najmniej o 25%.

MN