Re: przechowywanie baterii

Autor: chemik333 <chemik333_at_wp.pl>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 14:48:11 MET

Radosław Sokół wrote:
> To się może zmieniać w zależności od producenta (każdy może
> mieć swoje zalecenia), ale generalnie należy przechowywać
> prawie w pełni lub w pełni naładowaną a co jakiś czas (gdy
> zaczyna schodzić do 25% naładowania na przykład) rozładować
> w komputerze do zera i naładować do pełna. Nie powinno się
> dopuszczać do głębokiego rozładowania (tzn. żeby leżała
> pół roku bez ładowania na przykład).

ostatnio czytalem ze lepiej nieco inaczej... wlasnie li-ion nie powinno sie
zostawiac w pelni naladowanej. Najlepiej naladowac ja i zejsc do jakis 70 -
80% napelnienia i tak zostawic... co kilka miesiecy dobrze rozladowac i
zrobic tak samo.

wiecej o bateriach polecam tu: (niestety po angielsku)
http://www.batteryuniversity.com/

Pozdrawiam

--
chemik333 @ wp.pl