Re: [skladanie komputera] sempron

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 14:44:14 MET

Dnia 1.12.2005, Blesso napisał(a):

> jak widzisz -"wiekszosc " nie potrafi czytac a tym bardziej odpowiadac
> pytanie brzmi " jaka plyta glowna pod s.A i to w miare tanio"
> odpwiedz "innych " - plyta za conajmniej 220zl (i to uzywana )

Bzdura. Używane Solteki, Epoxy itp na nF2. można kupić okazyjnie od 50zł.
Średnia cena to ~100zł. Że nie wspomnę o nowych ECSach za ~120zł w
wyprzedażach.
A skoro już uparłeś się na ASRock to nowy na nF2 z RAID kosztuje ~170 -
http://allegro.pl/show_item.php?item=74213793

> a najleiej to od razu kup sobie cos inengo i o 500zl drozszego

Bez jaj. Po pierwsze nie droższego 500 bo znaaaaaacznie mniej.
Załóżmy, że sprzeda tego S2400+ za ~200zł (a zrobi to bez problemu)
dokłada ~370zł i ma nową płytę na nF3, S2500+ (754) i 256RAM -
http://allegro.pl/show_item.php?item=74523387. Teraz od tego co "dołożył"
odjąć koszt pamięci (~100) i płyty (~130 za proponowaną przez Ciebie
K7VT4PRO), które i tak musiałby dokupić i okaże się, że dołożył ~140 (nie
liczę już zasilacza bo ten wypadałoby kupić bez względu na wybór płyty) -
nie jest to rewelacja, ale na pewno lepsze i bardziej wydajne rozwiązanie.

> najtanszym i jak na dzisiejsze czasy optymalnym rozwiazaneim co do
> mozliwosci/cena jest plyta Asrock K7VT4PRO (na KT 400A)
> koszt nowej to okolo 130zl

KT400 to złom w porównaniu do nF2 - nową płytę tego samego producenta
kupisz za ~170 - podawałem wyżej.

> (a byla ostatnio na allegro wyprzedaz po 85zl (OEM)

Pewnie dlatego, że słabo się sprzedaje - co wcale mnie nie dziwi.

> ,male wymagania "napieciowe" ma plyta K7S8X .

SiS nie jest taki zły, ale też bym nie wziął skoro można dołożyć i kupić
lepszy sprzęt.

> twierdzenie zeby nie kupowac nic co nie jest na "nforce" do mozliwosci ma
> sie nijak (nie wspomne o problemach starszych plyt np Epox 8RDA z
> pamieciami RAM).

Bla, bla, bla. Podałem link do testów w innym poście. Korzyści jest wiele,
niejednokrotnie wymieniane zarówno tu jak i w różnych testach. A co do
problemów, to z każdym sprzętem są mniejsze lub większe.

> Wszystko zalezy od tego -do czego uzywasz kompa i jakie sa
> pozostale komponenty

Tu się "prawie"* zgodzę.
*"Przysłowie pszczół mówi: na płycie głównej, zasilaczu i monitorze się
nie oszczędza!".

> co do samych pamieci - to wiele nie zyskasz na obnizce kosztow- noname to
> koszt okolo 70 zl - firmowe" to okolo 90zl (Twinmos,Goodram)

To racja.

> co do zasilacza to wszystko zalezy od tego co jeszcze masz w kompie
> Sam procesor bedzie bral okolo 60W no a reszta to juz wlasnie loteria.Jesli
> masz slaba grafe,malo ramu i np jeden dysk HDD i CD to jest mozliwe ze
> zasialcz sobie poradzi.Uzaleznione jest to tez od "stanu "zasilacza. Czy to
> ze jest wiekowy powoduje iz nie trzyma ..napiec czy jednak daje rade ;)

OK. Teraz to i on może da rade, ale szybko się "spoci" i wtedy mogą
wyniknąć z tego duże problemy. IMHO nie warto ryzykować.

> Reasumuajc_ nie ulegaj namowa na zmiane sprzetu na nowsza generacje (bo to
> kosztuje ) a zyski moga byc iluzoryczne.

Nie zgadzam się. IMO lepiej od razu wydać stówkę czy dwie więcej bo zysk
jest tego wart.

--