Re: bardzo mocny komp do grafiki 2D

Autor: Yoop <yoop-cut-it-_at_wp.pl>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 23:35:42 MET

> - dysk WD Raptor 10000RPM - szybkie toto jak diabli, sa wersje 36 i 74GB,
WD Raptor 74 GB WD740GD Serial ATA - kosztuje to ok 750zl wiec powiedzmy
ze aby jeszcze przyspieszyc moglbym kupic do jednego kompa dwa zeby
zrobic z nich zwykla macierz RAID0 - pytanie: czy warto? tzn.: czy nie
jest to zbedne przekombinowanie?

> - 2GB RAM narazie wystarczy, markowe - np. GeIL i wiem, ze nie sa
> najtansze,
No to raczej nie problem, tylko pytanie, jakie?
Nie bardzo wiem co oznaczaja wszystkie te skroty przy oznaczeniach
pamieci (szczegolnie ze co firma to innne, przynajmniej niektore) Lepiej
normalnie dwie kosci 2x1GB, czy jakies dualchannel, czy 2GB w jednej
kosci (bo i takie zdaje sie sa)?

> - karta graficzna to obowiazkowo Matrox, albo cos nowszego jak G550,
> albo cos starszego jesli potrzeba oszczedzac - G450,
Myslalem o jakiejs ATI (np Radeon X800GTO Sapphire FireBlade 256MB)
bo sadzilem ze matroxy juz nie takie dobre jak niegdys, ale skoro tak,
to znalazlem tez takie - troche drogie, ale moze warto rozwazyc

Matrox Millenium P-650 128MB DDR BOX (PCI-E)
Matrox Millenium P-750 DualHead 64MB DDR BOX

Ma ktos jakies doswiadczenia, lub dostepne pod reka testy?

> - procesor z serii 64 bitowej, dobrym wyborem bedzie Athlon na rdzeniu
> Venice,
Dokladnie o takim myslalem

> - system WinXP Professional jak najbardziej.
No a tu to sam nie wiem.
Mamy w firmie program partnerski z microsoftem, wiec wybor systemu nie
jest kwestia kosztu. Chodzi wylacznie o komfort pracy i wydajnosc
Ja pracuje na w2k3 (nie jestem grafikiem) a wspolpracownicy graficy na
XP i jestem chyba jedynym ktory nie narzeka na powolny system.
Jak kiedys porownywalismy, to photoshop pod tym 2003 pieknie dzialal,
ale fakt ze tych testow duzo nie robilismy wiec nie sa miarodajne.

Dziekuje wszystkim za cenne uwagi
Pozdrawiam

Yoop