Re: grafika w laptopie-prośba o opini

Autor: TKok <use_address_from_post_at_foo.com>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 17:31:06 MET

"Robert Sałasiński" <rob234@WYTNIJTO.wp.pl> wrote in message
news:dmhoo7$r2n$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
> Zastanawiam się nad kupnem niedrogiego laptopa, nie jestem zapalonym
> graczem wiec do grafiki nie przywiązuje aż tak wielkiej wagi, jednak
> jeżeli muszę się na coś zdecydować, to oczywiście wolę wybrać coś
> lepeszego. Wobec tego proszę o radę czy jest różnica w pomiędzy grafiką
> ATI Radeon Express 200 do 128MB UMA a grafiką Intel 910GML do 128MB UMA i
> jeżeli tak to która z nich jest lepsza? I jeszcze przy okazji czy ATI
> Radeon Express 200 do 128MB UMA a ATI Radeon Xpress 200M do 128 MB DDR2
> [...]

Na benchmark.pl wlasnie wrzucili test laptopa z X200:
http://www.benchmark.pl/notebooki/przeglad_notebookow_1_2005/Toshiba_L20.html
Na drugiej stronie autor porównuje ten uklad do Intel900:
"
Zintegrowane jadro graficzne w postaci Radeona Xpress 200M taktowane jest
zegarem 300 MHz i ma 2 potoki renderujace Radeon Xpress 200M dziala na
szynie PCI Express i obsluguje Pixel oraz Vertex Shadery w wersji 2.0. Do
tego bez problemu wspólpracuje z grami wymagajacymi T&L, czego nie da sie
powiedziec o popularnym intelowskim chipie GMA 900.
Troche rozczarowuje wydajnosc karty graficznej, która okazuje sie byc tylko
do 30-40% szybsza od wspomnianego GMA 900. Trzeba przy tym dodac, ze nieco
pomaga rozszerzenie pamieci RAM do 512 MB, bowiem przy 256 MB komputer
niemilosiernie mieli dyskiem. Jednak nawet po dolozeniu kolejnej kostki,
chipset Xpress 200M okazuje sie po prostu stosunkowo malo wydajny (do 10%
wolniejszy od X300). Co nie znaczy, ze sobie na nim nie programy - równiez w
niektóre nowsze produkcje - ale tylko po mocnym ograniczeniu poziomu detali.
"
zródlo:
http://www.benchmark.pl/notebooki/przeglad_notebookow_1_2005/Toshiba_L20_2.html