Re: bardzo mocny komp do grafiki 2D

Autor: fv <fake_at_cybax.com>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 14:57:46 MET

On 2005-11-29, Yoop <yoop-cut-it-@wp.pl> wrote:
> Karta graficzna i procesor sa chyba sprawa drugorzedna (powiedzmy ze
> jakies standardowe Athlon i ATI na plycie Asusa)

Drugorzedna o tyle o ile wyswietla poprawne kolory w bardzo wysokich
rozdzielczosciach. Nie mydli, nie drga i nie mruga przy 2000xcostam.
Boje sie, ze to nie moze byc "cokolwiek". Matrox albo inne uklady
z wysokiej jakosci ukladami wyjscia beda niezbedne.

> 1. RAM no to chyba jak zwykle im wiecej tym lepiej, a wiec myslalem o
> 2x1GB CL2 np. Corsair TwinX Pro DDR 2x1024MB 400MHz CL2

Nie za malo tego ramu? Tak, wiem ze 2GB to duzo. Do gier.

> Problem mam natomiast z dyskmi. Nie wiem czy lepiej scsii czy Sata II?
> Czy warto sie bawic w macierz RAID 0, RAID 3? (macierz zabezpieczajaca
> przed utrata danych nie jest niezbedna, jako ze prace sa regularnie
> backupowane) No i do macierzy, pewnie trzba by jeszcze dokupic kontroler
> co mocno podnosi koszty.

Kontroler moze byc na plycie. Najlepiej SCSII bo to inna filozofia pracy.
Polecam system plikow ktory pozwoli na ustawienie duzej wielkosci wezla
systemu plikow (czy tam klastra). To bardzo wazne.

> 2. Jakie i ile dysków wlozyc do takiego zestawu?

Pamietaj o nagrywarce DVD.

> No i ostatnia sprawa: system operacyjny
> Do wyboru mam 3 w2k, XP, w2k3
> Niby w2k i w2k3 to systemy serwerowe, nie przeznaczone do grafiki
> (przypominam ze chodzi tylko o 2D - zadnego 3d ani video), jednak
> doswiadczenia mam takie ze znacznie lepiej radza sobie one z
> zarzadzaniem pamiecia przez co operacj

Osobiscie mam wielki respekt do XP ale pewnie dlatego, ze mam dobra,
ulepszona przez zdolnych mlodych rosjan wersje. Szybkie jak diabli.

> 3. jaki system operacyjny byscie polecili ?

WinXP ma niesamowite zdolnosci wywlaszczania I/O dzieki czemu pracuje
sie z nim bardzo sprawnie.

--
Marcin 'fv' Wojtczuk