bardzo mocny komp do grafiki 2D

Autor: Yoop <yoop-cut-it-_at_wp.pl>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 12:36:11 MET

Witam

Dostalem za zadanie zorientowac sie jaki bylby najlepszy zestaw dla
grafika. (o tym ze istnieja Mac'i to ja wiem, jednak tutaj chodzi o PC!)

Komputer powinien byc zoptymalizowany do obróbki grafiki 2D - w gre
wchodzi głównie pakiet Adobe (Photoshop, Illustrator Indesign, Acrobat)
Chodzi o całośc produkcji od stworzenia projektuaz do wypuszczenia go do
druku (takze duze formaty np. billboardy).

Wydaje mi sie ze przy takiej pracy wąskim gardłem jest ilosc i szybkosc
pamieci RAM oraz wydajnosc dysku (obsluga bardzo duzych plikow
graficznych i jeszcze wiekszych plikow tymczasowych tworzonych np. przez
photoshopa na tzw. 'scratch disk').

Karta graficzna i procesor sa chyba sprawa drugorzedna (powiedzmy ze
jakies standardowe Athlon i ATI na plycie Asusa)

1. RAM no to chyba jak zwykle im wiecej tym lepiej, a wiec myslalem o
2x1GB CL2 np. Corsair TwinX Pro DDR 2x1024MB 400MHz CL2

Problem mam natomiast z dyskmi. Nie wiem czy lepiej scsii czy Sata II?
Czy warto sie bawic w macierz RAID 0, RAID 3? (macierz zabezpieczajaca
przed utrata danych nie jest niezbedna, jako ze prace sa regularnie
backupowane) No i do macierzy, pewnie trzba by jeszcze dokupic kontroler
co mocno podnosi koszty.

2. Jakie i ile dysków wlozyc do takiego zestawu?

No i ostatnia sprawa: system operacyjny
Do wyboru mam 3 w2k, XP, w2k3
Niby w2k i w2k3 to systemy serwerowe, nie przeznaczone do grafiki
(przypominam ze chodzi tylko o 2D - zadnego 3d ani video), jednak
doswiadczenia mam takie ze znacznie lepiej radza sobie one z
zarzadzaniem pamiecia przez co operacj

3. jaki system operacyjny byscie polecili ?

Niski koszt takiego zestawu nie jest istotnym kryterium, choc oczywiscie
nie ma to byc serwer tylko stacja robocza a wiec bez przesady.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam
Hubert Jopek