wybor skanera

Autor: Rafal Jankowski <rafj_at_doraco.pl>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 12:53:31 MET

Jestem przed zakupem prostego skanera, wymagań co do właściwości
optycznych nie mam praktycznie żadnych, nie interesują mnie żadne
przystawki do slajdów, faxów i expresów do kawy. Jedyne czego oczekuję
to rozsądny program do skanowania z przyjaznym interfejsem i ewentualnie
szybkość skanowania o ile w klasie skanerów 100-700 PLN można mieć
jakieś wymagania. Dotychczas korzystałem z dwóch skanerów:

1. Agfa Snapscan - dostarczany soft nie powala, nie można np.
wykorzystać pierwszego skanu przeglądowego, który na moje potrtzeby
zwykle w zupełności wystarcza, trzeba jeszcze raz nacisnąć guzik
"skanuj" i zeskanować drugi raz to samo.

2. Jakiś HP za ok 500 PLN - tutaj soft był chyba ekstremalnie
niedorobiony, nie dość że zajmował kilkaset MB to nie znalazłem nawet
mozliwości wybrania katalogu do którego zapisywane są skany. W trakcie
skanowania dane były przechowywane w jakimś nieznanym miejscu na dysku
($TMP ?), a potem przenoszone do folderu Moje Obrazy. Jeżeli w trakcie
skanowania nastąpiła nieoczekiwana (np. zasilania) i skany nie zostały
przeniesione to można było zaczynać skanowanie od nowa.

Tak więc oczekiwałbym czegoś lepszego od ww.