Re: RAID 0

Autor: Edzi <Pla_at_ipla.fm>
Data: Mon 28 Nov 2005 - 13:41:19 MET

Użytkownik "axial" <axial@NS.poczta.onet_kropka_pl> napisał w wiadomości
news:dmei92$1en$1@news.onet.pl...

> Pisałem już, że codziennie w nocy robi mi się backup na inny PC...
> Więc nawet jak mi ukradną PC-ta to i tak dane odzyskam
> w przeciwieństwie do użytkowników "lusterek" :)

A jak ukradną kompa z backupem? Nie piszemy o kradzieży, tylko o awarii jednego
dysku.

> Mirror to zabezpieczenie typu "kluczyk do klawiatury",
> sprawdza się tylko przy niektórych, sporadycznych sytuacjach.

A tutaj za przeproszeniem to pieprzysz jak połamany - przejdź się po jakichś
instytucjach, a może masz znajomego w banku to Ci powie: mirror w raid1 +
hotspar to MINIMUM i NIGDZIE w takich instytucjach nie stosuje się raid0
dlaczego? Przemyśl to. Podpowiem ci, że wbrew Twojej logice dyski padają i to
nierzadko - uprzedzając : niedotykane, praca 24/dobę 365 dni w roku ŻADNYCH
PRZESTOJÓW. Tutaj nie ma miejsca na popierdułkowaty raid0, bo zastępuje się go
innymi równie szybkimi (ale drogimi) rozwiązaniami.

Reasumując: raid 0 można sobie postawić jako drugi "dysk" (nie systemowy) do
szybkiej obróbki danych, których kopia leży gdzie indziej (np. montaż video) i
to tylko w systemach low-end, w systemach serwerowych raid0 NIE STOSUJE SIĘ
(chyba, że admin to dupek).

> A jeżeli ktoś uważa, że awarie dysków to nie jest sporadyczna
> sytuacja, bo "pogrzebał już ich kilka", to polecam google
> i instrukcje obchodzenia się z dyskami i inną elektroniką
> ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z ESD.
> A później analizą własnych zachowań. ;)

Co Ty uczysz ojca dzieci robić :-)....

Po tym co piszesz odnoszę wrażenie, że bladego pojęcia nie masz o czymś, co się
zwie "Polityka bezpieczeństwa systemów informatycznych" - przestudiuj a potem
głos zabieraj.
Miłej lektury

--
Edzi