Re: LCD - do domu

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Sun 27 Nov 2005 - 17:52:49 MET

> 173P+ ma 8 ms, zatem nie ma mowy o smużeniu.

Jest mowa, uwierz. Nawet nie biorąc pod uwagę tego, że czas 8ms to czas
czysto marketingowy (w rzeczywistości o wiele wyższy). Polecam test tego
monitora na mva.pl:

http://mva.pl/?id_kategorii=2&top=71&kategoria=222

Ma wady - jak każdy monitor - ale do wymienionych zastosowań powinien
się sprawdzić, chociaż do filmów dla siebie wybrałbym coś bez
denerwującego FRC.

> Jeśli chodzi o kąty (178 pion, 178 poziom), kolory, kontrast (1500:1 !!!) ,

Co z kolorami? Są słabsze niż na CRT i do tego mrugają z powodu modułu FRC.
1500:1 zaś jest wyssane z palca. Zobacz test pod linkiem, który wymieniłem.

> równomierne podświetlenie to zalety te są już oczywiste. Nie łatwo znaleźć
> coś lepszego i o takich parametrach w tej cenie. Ja i tak bym nie szukał
> dłużej - sam posiadam od roku model 173P. Gdybym decydował się na zakup dziś
> wybrałbym bez wątpienia 173P+.

Parametry to nie wszystko. Ale fakt, że monitor jest tani i w swojej
cenie ma niewielu "przeciwników", ale bodajże Fujitsu-Siemens 17-2 go
przebija (chociaż ryzykuje się badpiksele). Nie dam jednak głowy,
najlepiej zobaczyć samemu.

> Model Sony ma gorsze parametry no i matrycę TN która IMHO poprzez swoje
> technologiczne ograniczenia automatycznie stawia go niżej. No ale to już
> moje osobiste odczucie i doświadzenia.

Zgadzam się. Monitory na TN odradzam.