Re: [Długie] Problemy z dyskiem

Autor: Grzegorz Krukowski <registered.user_at_op.pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 23:41:10 MET

On Sat, 26 Nov 2005 23:02:01 +0100, "Brodi" <madmax81@_dsd_interia.pl>
wrote:

>to już w zasadzie jest nienormalne, nigdy nie miałem żadnego konfliktu
>między kontrolerami ( niestety dużo ich nie miałem , może szczęście ? )
Ta wersja nie ma własnego kontrolera RAID tylko standardowe EIDE x 2

>1. czy zasilacz to uciągnie ?
Ten ma 145W mocy ciągłej. Mam poprostu dość starą obudowę desktop od
Siemensa Scenica. Płyta ma dwa gniazda zasilania: ATX i takie
poczwórne kawadratowe które jest niepodłczone, gdyż zasilacz nie
posiada takowej wtyczki. Zamontowałem kiedyś jakąś w miarę nową
400setkę czy 500setkę i nie zauważyłem różnic, Czas pracy na tej
zasiłce wynosił około tygodnia, aczkolwiek sprawdzałem to w pierwszym
miesiącu po zakupie (patrz dalsza część postu), po stabilizacji
sytuacji już nie.
Jest OK. 2 x 256 @ 200Mhz w dualu
>3. przełóż raida do innego slotu PCI
Przeszła wszystkie
>4. nie napisałeś jaki windows, poprawki i SP wgrane ?
XP Pro PL + SP2 + ostatnie poprawki
>5. próbowałeś z inną płytą ? może to ten abit ? najnowszy bios ?(to
>obstawiam jeśli to nie ram )
inna płyta nie. biosy następujące: albo firmowe albo modyfikowane
TaiPany. Procesor Athlon XP podkręcony z FSB 166 na 200 i w upalne
letnie dni molestowany non stop programem Prime (jeden dzień ciągle na
pewno) nie wykazał błędów.
>6. ide bus master w biosie na enabled ?
tak

>7. taśmy nowe ?
sprawdziłem kilka
zworki na CableSelect na najdalszej wtyczce

Konfiguracja dysków:
        RAID -> Slot 1 -> ten caviar + 3 partycje
        RAID -> Slot 2 -> dość stary 20 GB segate (RAID ciągle woła, że
"
Sterownik wykrył przestarzałe oprogramowanie sprzętowe dla urządzenia
\Device\Scsi\iteraid1. W efekcie może wyniknąć ograniczenie
wydajności.

Aby znaleźć więcej informacji, zobacz
http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp w Centrum pomocy i obsługi
technicznej.
")
        MOBO ->Slot 1 -> nagrywarka LG GSA4160B
    MOBO ->Slot 2 -> kieszeń a do niej jakiś wiekowy samsung 20GB albo
jeszcze bardziej wiekowy CAVIAR 2,4 GB albo zupełny staruszek CAVIAR
850MB

Ten dysk pracował albo na kotrolerze raid albo na kontrolerze mobo i
wtedy nie sprawiał problemów. Inne dyski na kontrolerze RAID albo
działają OK albo w ogóle - z tego powodu, przy założeniu: jedno
urządzenie - jedna tasiemka ten Caviar musi być podpięty do kontrolera
RAID.

I jeszcze jedno - tę kartę wziąłem bo była - żaden raid do szczęścia
nie jest mi potrzebny

I jescze drugie- te totalne pady dysku występowały prze pierwszy
miesiąc pracy (marzez br.), zanim problem nie został zdiagnozowany na
100%. Dysk został po tym zrepartycjonowany na nowo. Sytuacja się
wyklarowała na tyle na ile widać w dołączonych logach.

        Grzegorz Krukowski