Re: RAID 0

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 00:39:03 MET

Użytkownik "Sander" <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> napisał w wiadomości
news:dm6v8s.3pc.1@Hobby.od.19.lat...

> Prawie 2 x szybciej, i to w niektórych zastosowaniach
> ma sens używać RAID 0.

> LOL, nie rozśmieszaj mnie.
> Bo jak widać, nie masz o tym zielonego pojęcia.
Wszystko zależy jakie kryteria przyjmiesz...
Wg Twojego Toku rozumowania: dwurdzeniowe Pentium jest
2 razy bardziej zawodne niż jednordzeniowe?
Czy 10 letni dysk twardy nadal pracujący
jest pewniejszy od nowego wyjętego z woreczka?
Opierasz się na prostej podstawowej statystyce
wg której "ja i mój pies mamy średnio po 3 nogi"
W rzeczywistości jest tak jak w totolotku:
kupując 1000 kuponów teoretycznie twoja
szansa na wygraną wzrasta 1000 razy....
Teoretycznie... Bo z reguły wygrywają ludzie
którzy wykupili JEDEN kupon na chybił trafił,
2 czy 3-ci raz w życiu.... :(

Podobnie z dyskami...
Możesz mieć 100 dysków i będziesz je wymieniał
tylko dlatego że mają za małą pojemność.
A możesz trafić na dwa z "walniętej" partii
i wstawić je jako RAID1 do serwera...
Ale statystycznie będziesz bezpieczniejszy.
Statystycznie....

Ja mam dwie macierze RAID0, Ty nie...
Ja mam system HDD dwa razy szybszy, Ty wolniejszy
Ja nie straciłem danych, Ty tak...
Tylko nie pisz, że szybkość nie jest
dla Ciebie ważna "podkręcaczu" ;)

> Wszystko do czasu ...