Re: Karta flash - odzyskanie skasowanego pliku...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 23:49:46 MET

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:dm6ul2.2ak.1@poczta.onet.pl...
> "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message

> System plików sobie, a jednak pamięć flash ma swój
> charakter - nie możesz zapisać w sektorze nowych
> danych bez wcześniejszego skasowania sektora...
> Operacja kasowania pliku połączona z fizycznym
> kasowaniem sektorów flasha nie obciążałaby w żaden
> dodatkowy sposób sektorów flasha: i tak nalezy je
> skasować przed ponownym użyciem a operacja kasowania
> jest dosyć długotrwała, porównywalna z czasem zapisu
> do flasha i dlatego sądziłem że karta flash zachowuje
> się inaczej niż jakaś dyskietka czy RAM-disk.

Ależ skąd - usuwając plik kasujesz tylko informację zapisaną w tabeli
alokacji plików o tym, które sektory stanowiły część tego pliku. Same
dane pozostaną tam gdzie były. Tak działa właściwie każdy system plików.
Rzeczywiste wymazywanie danych z sektorów osiąga się specjalnymi
programikami.

> W każdym razie dobrze wiedzieć, że zachowuje się jak
> dyskietka - nie było to wbrew pozorom takie oczywiste.

Nie do końca jest tak jak myślisz, bo zapisem sektorów steruje firmware
karty flash i to on decyduje, które sektory jako kolejne mają zostać
użyte. W ten sposób stara się żeby wszystkie były równie często
wykorzystywane. Próba nadpisania wskazanych ręcznie sektorów oznaczałaby
wymuszenie obejścia działania tego mechanizmu.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/