Re: Karta flash - odzyskanie skasowanego pliku...

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 19:04:50 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message news:dm6dg0$8ai$1@polsl.pl...
> To zależy od systemu plików i systemu operacyjnego.
> Systemem plików najczęściej jest FAT, a wątpię, by
> jakiś system operacyjny kasował obszar danych plików.
> Generalnie zachowanie jest identyczne jak w przypadku
> jakiegokolwiek innego nośnika FAT.

> Niepotrzebnie obciążałoby to sektory pamięci Flash.

System plików sobie, a jednak pamięć flash ma swój
charakter - nie możesz zapisać w sektorze nowych
danych bez wcześniejszego skasowania sektora...
Operacja kasowania pliku połączona z fizycznym
kasowaniem sektorów flasha nie obciążałaby w żaden
dodatkowy sposób sektorów flasha: i tak nalezy je
skasować przed ponownym użyciem a operacja kasowania
jest dosyć długotrwała, porównywalna z czasem zapisu
do flasha i dlatego sądziłem że karta flash zachowuje
się inaczej niż jakaś dyskietka czy RAM-disk.

W każdym razie dobrze wiedzieć, że zachowuje się jak
dyskietka - nie było to wbrew pozorom takie oczywiste.