Re: svchost.exe - co z tym robic?

Autor: Jacek Sałacki <jsalacki_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 14:44:34 MET

Graski dnia Friday 25 November 2005 11:37 am napisał:

> Mam na kompie z winxp + zainstalowany zonealarm.
> Pecet pracowal bez problemow.
>
> Kilka dni temu nagle zonealarm zaczal sygnalizowac ze jakis svchost.exe
> probuje sie polaczyc z ip 239.255.255.255, 194.204.159.1 .....
> Poniewaz nie znam tego programu (i nie instalowalem go) i nie znam tych
> destynacji ip zablokowalem polaczenie svchost z internetem.
> Efekt jest taki ze od kilku dni nie moge sie polaczyc z internetem.
> Sprawdzilem NortonAV czy nie mam na kompie wirusow - nav nic nie wykryl.
> Co to jest ten svchost.exe? co robic? Bede wdzieczny za pomoc

Ech.... To są efekty hałasu jaki robią "specjaliści" od bezpieczeństwa
komputerowego: "Instalujcie firewalle będziecie bezpieczni".
Szkoda, że nie dodają: "... jeżeli potraficie skonfigurować firewalla".

Efekt jest taki jak wyżej: ludzie instalują a poźniej albo blokują wszystko
i nic nie działa, albo puszczają wszystko i jest jeszcze gorzej niż bez
firewalla.

Podsumowując:
1. Jeżeli nie znasz sie na systemach operacyjnych i sieciach komputerowych
to nie konfiguruj sam firewalla - poproś kogoś kto się na tym zna.
2. Jeżeli chcesz lub musisz to zrobić sam to poświęć parę tygodni na
intensywną naukę tych zagadnień. To jest tak złożony problem, że nikt ci
nie pomoże na odległość.
3. Z opisu(marnego - jakie łącze internetowe?, jaka struktura sieci? itd,
itp) wynika że najprawdopodobniej zablokowałeś DHCP.
4. Nie Ta Grupa: pl.comp.security, pl.comp.os.microsoft.winnt

--
Jacek Sałacki