Re: wytrzymałość płyty głównej i innych akcesoriów

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 08:57:05 MET

Ver4 wrote:

> Podsumowując: zamiast pisać "instalowałem radiator z wentylatorem" można
> chyba napisać cooler - nawet jeżeli zostało to napisane fonetycznie.
>
> pozdrawiam

Sęk w tym, że nie można. Jest to przejaw - coraz powszechniejszego obecnie -
zwykłego niechlujstwa językowego: po co pisać i mówić poprawnie, skoro mogę
byle jak, a odbiorca niech się martwi o sens mojego komunikatu. Po co pisać
Word, skoro można łord, po co Windows, skoro można łyndołs. Zrozumiałe?
Zrozumiałe. Niechlujne? I to jeszcze jak!
Jeśliby Ignaś napisał cooler to w ostateczności byłoby do przyjęcia. Ale on
dodatkowo zamiast "montowałem (kogo?, co? - czyli bernik) COOLER", napisał
"montowałem (kogo? czego? - dopełniacz!) kulera". Dla porównania:

                kogo?, co? kogo? czego?
kupiłem samochód a nie samochodu
złożyłem komputer a nie komputera
zbiłem stół a nie stołu
kupiłem notebook a nie notebooka
czyszczę monitor a nie monitora
odebrałem telefon a nie telefonu
itd.

Resztę możesz sobie dla wprawki dopisać sam.

Tak na marginesie dodam, że (przed reformą) odmiana męskoosobowych
rzeczowników żywotnych i nieżywotnych przerabiana była w 7 klasie szkoły
podstawowej. Po tym jak kto mówi widać kiedy zakończył edukację językową
(oczywiście nieformalnie).

JaromirD

--
Odpowiadając zamień "q" na "o".