Re: Jaka nagrywarka DVD?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 24 Nov 2005 - 13:03:24 MET

zzz <magness2@poczta.fm> wrote:

> problemu raczej nie widzę. Aha, dodatkowo Lite-ON czasem ma problemy z
> odczytem płytki, jeśli nie zaktualizuje się firmware'u - osobiście się z
> czymś takim nie spotkałem

            A ja tak w SOHW-1633S. Co gorsza nie rozwiazalo tego nawet najnowsze
oficjalne firmware dla tego napedu - BS0S, bo nie jest rozwijane od roku.
O ile rozwiazaleo to problem ze starymi plytkami, to w miedzyczasie
pojawilo sie duzo nosnikow ktorych nie ma w firmware i ten naped ma z nimi
problemy. Sytuacje rozwiazalo dopiero patchowane przez codeguys firmware od
SOHW-1653S, przy okazji wyraznie poprawilo jakosc zapisu, zwlaszcza plusow
na prawie idealna.

> (mój 1673S chodzi super), ale takie opinie
> krążyły i prawie na pewno są prawdą (w firmware'ach Liteona zapisywane
> sa informacje jak odczytywać nowe typy płytek).

            O to wlasnie chodzi. Przy tych napedach trzeba chodzi. Wiele osob raz
zainstaluje i nic wiecej nie chce robic, potem wiec narzekaja. Inna sprawa
ze to ze strony producenta IMHO niezbyt rozsadne podejsci - by niezly
fizycznie naped zachowywal sie tak jak powinien trzeba mu wgrac patchowane
firmware z innego modelu, co skutkuje oficjalnie utrata gwarancji.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl