Re: Wasze doswiadczenia z OC

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Wed 23 Nov 2005 - 18:01:37 MET

Dnia Wed, 23 Nov 2005 16:06:09 +0100, OMSON napisał(a):

> Zaraz zaraz - ale czy przypadkiem podkrecenie Celerona 2,4GHz do 3,6GHz
> to nie rowno 50%? Bo mam 2 takie procki (1 w pracy na Solteku i 2 w
> domu na Gigabyte) i obydwa hulaja jako 3,6GHz na boxowych wiatraczkach.

Tak - to jest właśnie 50%. Przy czym Celerony D 2.26, 2.4, 2.66 Ghz kręcą
się właściwie tak samo i właśnie 3.4-3.6 GHz to jest to co można osiągnąć,
a później nawet podniesienie napięcia nie da prekroczenia 3.8 GHz
(stabilnie)

> Temp w tym z pracy osiagnela max 56 stopni jak zapuscilem test na
> obliczanie Pi dla 8MB. W domu jak gram w Dooma3 czy Quake 4 nawet po
> kilku godzinach nie przekracza 50 stopni na podkreconym procu...

odpal S&M oraz Stress prime 2004 (small FFTs), to wtedy zobaczysz ile twój
procesor osiąga stopni. Inna sprawa, że odczyty temperatury często
szwankują i realnie ma się więcej stopni niż to wynika z pomiaru.

> Kurcze - strasznie mnie intryguje czy ktos jednak wykrecil Celerona D do
> 4 GHz (i jak)? ;)

trzeba mieć naprawdę dobry model procesora żeby takie coś zrobić. I na
pewno nie da się tego zrobić na coolerkuu BOX. Mi się nie udało podkręcić
Celerona D powyżej 4 GHz (najdalej coś koło 3.85 GHz), ale trzeba przyznać,
że nie starałem sie zbytnio - nie chciałem uwalić procesorów klientom, więc
jakieś masakryczne podnoszenie napiecia sobie darowałem. Oczywiście
stabilnie wykręcić celeronana do 4 GHz da się, ale nie na takim sprzęcie
jak posiadasz.

> Pzdr OMSON

pozdr.

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam