Re: PILNE: Wybór nowego zasilacza - dobry i cichy

Autor: Mariusz <mkwytnijto_at_popnet.pl>
Data: Wed 23 Nov 2005 - 14:36:58 MET

> Chieftec zmienił producenta swoich zasilaczy i stąd takie różnice między
> starymi a nowymi zasilaczami, nowe są znacznie głośniejsze, ale sporo
> tańsze. Poza tym jak się zrobił tańszy, to może sobie pozwolić na drobną
> "loterię" z jakością poszczególnych modeli, słabsze modele są mniej
> wymagające w produkcji niż silniejsze.
Nie brzmi to optymistycznie ;-(

> Zmieniałeś sprzęt niedawno? To pewnie Twój problem jest dość popularny -
> stary zasilacz był z poprzedniej epoki, miał słabą linię 12V, nowe mają ją
> znacznie silniejszą, niektóre modele nawet podwójną. W sumie nowy Chieftec
> silnymi [podwójnymi] 12V też sobie poradzi z nowym komputerem (ale trzeba
> uważać, bo ZTCW nadal są sprzedawane Chiefteci starej daty, z jedną linią
> 12V z zaledwie 18A na niej).
Obecny (zjarany) Chieftec 360 mam od ponad roku i hulał wyśmienicie. Cicho i
pewnie, niestety odszedł bez słowa, "mniejszy" chieftec jaki mam "w
zastępstwie" niezbyt sobie radzi z zasilaniem całego kompa i do tego
głośny... Stąd jak mi nie wyemienią tamtego na ganz nówkę będą pewnie
musieli oddać kasę a co za tym idzie muszę kupić zasilacz, stąd moje
rozpytywanie tutaj...

> Bequiety wszelkie przeszły test chipa, a np. Chieftec'i nie, o czymś to
> jednak świadczy, Bequiety mają też opinię najcichszych. Nie jestem pewien,
> ale na jakimś forum topowery były mimo wszystko kontrowersyjne (ktoś
> pisał,
> że się paliły).
Muszę się im przyjrzeć w takim razie.

> Błąd w sztuce - BenQ to naprawdę aktualnie optymalny zakup - z takim
> podejściem będziesz stał w miejscu, czyli się cofał.
Hmmm, może ale jakoś nie lubię eksperymentów, nec, pioneer, plextor to
zawsze były moje marki, podobnie jak asus i abit (na aussie ostatnio się
przejechałem, dlatego ma mobo abita).

--
[ Mariusz: Abit IC7-G P4 3GHz 512/800/HT QVC120Cu 1GB DDR400 Kingston NEC ]
[ E700 Asus GF4Ti4200 128 MB 8x Zalman ZM80D WinFast TV-2000 Exp. Zoltrix ]