[problem] Karta graficzna czy plyta glowna - brak obrazu

Autor: Piotrek <spam-dont.even.think.about.it_at_wp.pl>
Data: Wed 23 Nov 2005 - 13:25:31 MET

        Witam!

Zazczne od danych sprzetu:
plyta glowna: Asus P4XP-X (5 PCI, 1 AGP, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, LAN)
Mikroukład płyty głównej Intel Brookdale i845D
grafika: NVIDIA GeForce 5200 FX AGP4x 128MB (Prolink)
dalszy sprzet w problemie raczej nie ma znaczenia

    Od wczoraj mam problem. Przy probie wlaczenia komputera monitor nie
odpowiadal (swiecila sie zolta lampka), przy restarcie uslyszalem kod bledu:
dlugie beep + 3 krotkie beep. Pomoglo za ktoryms razem wlaczenie i
wylaczanie z listwy zasilajacej. Jednak po paru godzinach (komputer
wylaczony) problem pojawil sie znow i nie chcial tak latwo ustapic.
Otworzylem obudowe, wyczyscilem wszystko, wyjalem karte grafiki (bo ten kod
bledu dotyczy chyba jej). Drobnym pedzelkiem (suchym) oczyscilem styki,
przedmuchalem to, poczekalem chwile, ponownie zamontowalem i odpalilem
komputer. To samo. Restart - wrocilo do normy. 15 minut wlaczalem i
wylaczalem komputer - bez problemu. Do pozniej nocy dzialalem na komputerze,
dajac tez wycisk karcie graficznej (gra) i wszystko bylo cacy.

Godzine temu wlaczam komputer - beeep beep beep beep - to samo. Nie pomagalo
dociskanie karty ani nic. Podlaczylem drugi monitor - to samo. Wyjalem
karte, porzadnie wlozylem - to samo. W koncu lekko wyjalem karte (poprzez
"podniesienie" tego zaczepu [podobny jak przy montowaniu kosci RAM) -
zaskoczylo, ale w windowsie po 5 minutach padla grafika. Tym razem
delikatnie wlozylem karte i zacisnalem zaczep, ale bez dociskania - poki co
chodzi.

Niestety nie mam drugiej karty AGP, ani drugiego gniazda AGP. W czym tkwi
problem? Ja stawiam na padajaca karte graficzna, albo uszkodzone "przylacze"
karty, albo uszkodzone gniazdo AGP na plycie. Tylko, ze jak to samemu
sprawdzic??

Czy powinienem czyms moze oczyscic te pozlacane wejscia karty do gniazda?
Jesli tak to czym? Poki co robilem to na sucho i wyglada na w porzadku. A
moze to jakis zimny lut?

Nie wiem. Prosze o pomoc.

PS. Mam jeszcze pytanie - w starym komputerze mam karte graficzna Rage Pro
Turbo + akcelerator (wielkie ustrojstwo) 3dfx 2 12mb. Pochodzi do z P2 i nie
wiem czy nie jest za stare by pakowac do nowszego sprzetu? A zreszta - taka
zamiana jest bardzo nie wiele warta bo na takim sprzecie to juz gry odpadaja
'nowsze'.

Prosze o porady ;

--
      --== Piotrek ==--
"A gentleman is never rude, except on purpose"