[UPS APC Smart 1000] SmartBoost/SmartTrim, głośniejsza praca, filtrowanie zakłóceń ...

Autor: ślepy <postmaster_at_[127.0.0.1>
Data: Wed 23 Nov 2005 - 10:43:44 MET

Witam,

Czy ktoś wie jakie wartości napięcia aktywują funkcje SmartTrim oraz
SmartBoost w APC Smart 1000? W dokumentacji podane są tylko progi, przy
których UPS przechodzi na baterie... "Voltage Sensitivity" (regulowane
przyciskiem z tyłu) mam ustawione na "normal". Chciałbym móc w jakiś
prosty sposób sprawdzić, czy te funkcje działają, bo jeszcze nigdy nie
widziałem ST/SB w akcji. Auto-Test mówi "OK", aczkolwiek nie wiem czy on
sprawdza same baterie, czy też resztę układów. Być może zaglądnięcie do
PowerChute coś by mi podpowiedziało, jednak na razie nie mam takiej
możliwości :(

Acha, UPS czasami pracuje nieco głośniej niż normalnie, co by mogło
sugerować uaktywnianie się ST/SB właśnie, jednakże nie jest to powiązane
z jakąkolwiek aktywnością diod na przednim panelu (a i baterie są
naładowane do pełna) - ktoś może wie, co to jest..? Dodam tylko, że wg
UPSa mam wtedy w gniazdku coś pomiędzy 213 i 230 V (sprawdzone za pomocą
funkcji dostepnej po dłuższym przytrzymaniu przycisku "Test" - miernika
niestety nie posiadam).

No i ostatnia kwestia - filtrowanie zakłóceń. Zaraz za ścianą stoi dość
stara i duża lodówka, która w momencie startu generuje lekki trzask
w słuchawkach podłączonych do komputera. I tu pytanie - czy to UPS
przepuszcza te zakłócenia, czy może w jakiś sposób kabel od słuchawek (3
metry, raczej na pewno nie ekranowany) zbiera je z eteru..?

Acha, UPS jest z tych poleasingowych, więc pomoc techniczna APC odpada.

Z góry dzięki za wszelkie info,

pzdrw
ślepy

--