Re: RAID

Autor: RudeBoy <poczta_at_SPAM_BLOKmwds.pl>
Data: Wed 23 Nov 2005 - 01:32:08 MET

axial napisał(a):

> O utracie jakich danych mówisz???
> Filmów, zdjęć gołych panienek???
> Nie znam nikogo kto miałby na domowym PC
> osobiste dane o pojemności większej niż pojemność
> jednej płyty DVD i utrata których opiera się o rodzinną tragedię...

Tak! Ja mam w domu bardzo dużo takich danych, których utrata była by
masakra zawodowa. Są to efekty wielu lat pracy.

> STATYSTYCZNIE:
> Większe prawdopodobieństwo jest, że zginiesz od uderzenia meteorytu
> niż to że stracisz dane z powodu uszkodzenia dysku....
> Statstycznie też ja i mój pies mamy po 3 nogi....
> Mając 2 samochody też godzisz się na 2-krotnie wyższe
> prawdopodobieństwo, że któryś z nich Ci ukradną....

Bredzisz człowieku. Niesamowicie bredzisz. Awarie dysków twardych to
powszechna rzecz. Dyski twarde to najbardziej awaryjny podzespół komputera.

> Awarie dysku w 90% są spowodowane uszkodzeniem zasilania
> a wtedy nawet MIRROR nie pomoże....

To akurat tez bzdura. Sprawy sobie nie zdajesz jak wiele wadliwych
dysków jest sprzedawanych.
Dlaczego?
Bo mechanika jest bardziej zawodna niż elektronika.

> Pracuję z komputerami od 15 lat i nie miałem przypadku
> fizycznego uszkodzenia dysku.

Ja podobnie... I takich awarii miałem kilka. Dane zawsze ratowało albo
macierz albo backup.

> Jednak są ludzie co przenoszą dyski w foliowych reklamówkach
> w szkolnych plecaczkach rzucanych na każdej przerwie pod ścianę...
> Taki dysk to dużo nie wytrzyma...

To prawda! Z tym akurat mogę sie zgodzić.

Na koniec.
Nigdy bym sobie nie postawił RAIDA 0 mając dwa dyski. Wolał bym zrobić z
tego RAIDA 1.

Powiedz mi jeszcze do czego przeciętny człowieczek potrzebuje tego jak
to nazwałeś "speeda".
Co?
Bo sugerujesz ze taki użytkownik ogląda filmy, zdjęcia gołych panienek,
słucha muzysi, czasem gra...
Do tego potrzeba tego speeda?
NIE!

--
RudeBoy Selecta
ASUS K8N-E DELUX + SEMPRON 64 3000+ + 1024MB DDR PQI + MAXTOR 200GB SATA