Re: Jaka nagrywarka DVD?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Tue 22 Nov 2005 - 13:00:03 MET

Majki <salamander82_USUN_@wp.pl> wrote:

> Przyszedl wreszcie czas na kupno nagrywarki DVD i musze zwrocic sie o
> pomoc szanawnych grupowiczow. Przeszukalem troche siec, popytalem
> znajomych i wstepnie wybralem model LG GSA-4163B. Przewazaja opinie
> dobre, ale...

            Czytales chyba stare recenzje. Tego modelu nie ma juz w wsprzedazy
[no chyba ze ktos ma jakies starozytne zapasy albo sprowadza sprzet typu
"refurbished"].

> - Pierwsza sprawa to nieodczytywanie plyt wypalonych wlasnie na tej
> nagrywarce. Czy jest tak w rzeczywistosci?
> - Po drugie, podobno ma strasznie dlugi czas rozpoznawania plyty w
> napedzie (nawet powyzej 30s).
> - Ostatnie moje zastrzezenie, chyba najwazniejsze, to trwalosc
> konstrukcji. Slyszalem opinie, ze po dluzszym uzytkowaniu (okolo 6
> miesiecy) naped po prostu pada.

            Na wszystki trzy pytania: nie zatanawiales sie nad kupnem DVD-RW
i DVD-ROM? U siebie po roznych zmianach stanalem na duecie Benq DW1640
i LiteOn 16P9S z firmware patchowanym na 16/16/16/16 oraz ustawieniami
szybkosci wg aktualnych upodoban przez NDS. Smiem twierdzic ze to chyba
optymalna konfiguracja - ten BenQ nagrywa na wszystkim i jakosciowo
rewelacyjnie. Uzywam go do nagrywania DVD+/-/R[W] @x4, natomiast DVD-ROM
zasuwa jak maly samochodzik nawet na plytach DVD+RW osiagajac pod koniec
ponad 20 MB/s transferu. Ewentualnie mozna jedynie zastanawiac sie nad
modelem z obsluga DVD-RAM jesli komus to rzeczywiscie do szczesci potrzebne
kosztem innych funkcji.

> Jezeli nie 4163B, to moze 4167B albo 4166B,

            Te modele udaly sie LG wyraznie gorzej niz 4163B - rzuc okiem
chociazby na cdrinfo.com czy cdfreaks.com

> lub jakis model innego producenta? Sam juz nie wiem co wybrac.

            jw - od siebie po rozych testach polecam BenQ DW-1640.

> PS. Plextor odpada ze wzgledu na cene.

            Ale Plextor PX740 to wlasnie BenQ DW1640 z innym logo i firmware.
Zreszta OEMy Benqa [w odrozniniu od BOXow] maja nawet panel przedni
Plextora tylko bez logo Plextor. A co do firmware - posiadacze plextorow
czesto robia crossflashing do DW1640 wlasnie ze wzgledu na dodatkowe
mozliwosci QSite, czego nie ma u plextora, nmimo ze za plextools pro sie
placi.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl