Re: RAID 0+1

Autor: squallik <zx9r-wywalTO-_at_-toTEZ-puchaczy.waw.pl>
Data: Tue 22 Nov 2005 - 08:26:44 MET

Alien NYC napisał(a):
> a moje pytanie brzmi... jak zwiekszyc bezpieczenstwo moich danych? czy
> dokupienie jeszcze dwoch dyskow PATA ( bo taka mozliwosc stwarza mi moja plyta
> glowna) i postawienie RAID 0+1 to dobre rozwiazanie?
ale sprawdz, czy aby na pewno twoja płyta stwarza możliwość zbudowania
macierzy łączącej P i S ATA,
w każdym razie RAID1 jest sensownym sposobem zwiększenia bezpieczeństwa,
jeśli chcesz kupić 4 dyski, to może lepiej pokuś się o RAID5 - wtedy
"stracisz" tylko 1 dysk (a nie 2).

> i kolejne pytanie... czy przy opisanej zmianie macierzy RAID0 na RAID 0+1 moje
> dane na dyskach mozna zachowac?
nie wiem, jak to robią płyty główne, ale pod linuxem daje się to zrobić
bez problemu.

> i jeszcze jedno pytanko... jak wyglada odzyskanie danych w przypadku awari
> ktoregos z dyskow? tzn od strony technicznej...
jak to jest raid sprzętowy, lub pseudo sprzętowy, to po prostu wkładasz
nowy dysk i wyklikujesz rekonstrukcje macierzy,

--
pzdrv,
Andrzej Talarek