termistor przy wentylu na CPU ??

Autor: MPer <kadeex_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 22 Nov 2005 - 01:21:27 MET

Witam,
zakupiłem dziś wentylator arctic cooling fan 3 TC, a więc wersja z
wbudowanym termistorem, tylko takie były akurat w sklepie.
Zamierzam zamontować to (podłączyć do gniazda CPU Fan w płycie gł)na CPU
zamiast hałaśliwego boxowego wentylatora (socket A, barton 2500+, płyta MSI
KT6 Delta FIS2R), oczywiście z użyciem przejściowki z 60 na 80 mm.

Zastanawiam się tylko czy ten termistor nie będzie się jakoś "gryzł" z
regulacją szybkości wentylatora przez płytę główną, bo zapewne termistor
arctica reguluje obroty na podstawie pomiaru temperatury w obudowie,
tymczasem płyta główna "ze swej strony" też będzie usiłowała ustawić
szybkość wentylatora, tak jak dotychczas czyniła to z boxowym...

Sprzedawca wprawdzie twierdzi, że wszystko będzie OK, wziąłem, bo 9 zł nie
majątek, najwyżej dam do obudowy... Proszę, niech ktoś rozwieje moje
wątpliwości, ew. doradzi czy i jak można (trzeba) wyłączyć ten termistor.

W sumie nie zależy mi na zwalnianiu tego wentylatora poniżej jego
maksymalnych 1900 rpm, w końcu musi solidnie dmuchać na proc, zwłaszcza że
przejściówka oddali go troszkę od radiatora.

pozdrawiam

mp