Re: pytanie o zasilanie coolera VGA

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sun 20 Nov 2005 - 11:32:22 MET

Dnia 20 Nov 2005 09:43:58 +0100, inteligo24@poczta.onet.pl napisał(a):

> a jak to jest z tym zasilaniem 12v? kiedy powinno byc podlaczone do 12?

Jak bardzo mocno kręcisz najwydajniesze karty to 12V. W pozostałych
przypadkach 5V będzie jest najodpowiedniejsze. GF4 nie jest żadnym
wyzwaniem dla pentagrama (zakładam, że chłodzenie jest poprawnie
zamontowane).

> z ta moja karta od jakiegos czasu byl taki problem ze w trakcie grania w
> bardziej wymagajace gry akcja zatrzymywala sie co pare minut na jakies 5-10
> sekund, podejrzewalem ze to wina wiatraka dlatego wymienilem ze standardowego na
> pentagram, a teraz gdy gram np. w demo Call of Duty 2 mam to samo.

problem pewnie jest ze zbyt mało wydajnym komputerem - GF4 Ti jest już
kartą słabą (a jak masz na niej 64 MB RAM to ma prawo ostro przycinać),
byćmoże masz za mało RAMu i co jakiś czas jest odczyt ze swapa i stąd
przestoje. Procesor też może nie wyrabać. Inna możliwość jest taka, że
jeżeli te przestoje szarzają się dokładnie w takich samych odstępach czasu,
to czasami oprogramowanie monitorujące napięcia/obroty może powodować takie
efekty uboczne. Proponuję abyś uruchomił jakąś grę sprzed dwóch lat i
zobacz czy są przycinki. Jeżeli tak, co coś jest nie tak z resztą kompuera.
Napisz dokładnie jaki masz komputer.

> czy moge przelaczyc na 12v?

możesz, ale to nic nie da, a zwiększy hałas

>czy moze chodzic np o brak radiatorkow na pamieci na
> karcie? moze dokupic te radiatorki i je nakleic?

co do radiatorków - jeżeli nie masz mocno podkręconych pamięci, to
radiatory są zbędne

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2 GB RAM Geil BHDC] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @600/720 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]